Klassisk og langtidsholdbart

Med det nye logo har man valgt et klassisk udtryk, der ifølge DR’s underholdningschef Jan Lagermand Lundme, skal holde i mange år. ‘Det har været rigtig vigtigt finde et logo, der både er moderne, rækker frem i tiden og kan holde i mange år, men som samtidig også rækker tilbage i tiden; et logo, som ikke bare er trendy, men er klassisk og langtidsholdbart’ siger han og tilføjer:
‘Det her logo skulle gerne kunne holde i mindst ti år; det er sådan det er tænkt. Det er et meget klassisk logo, men der er ikke nogle regler for eksempelvis udskiftning af logoets farver’.
“Drømmen lever”

Sammen med det nye logo, har Dansk Melodi Grand Prix Prix fået et nyt slogan: “Drømmen lever”, som ifølge underholdningsdirektøren kan fortolkes på mange måder:
‘Et slogan skal helst kunne sætte nogle tanker i gang hos folk. ”Drømmen lever” kan for eksempel henvise til, at der er mange, der går og drømmer om noget i musikbranchen, eller at vi som land drømmer om at vinde Eurovision endnu engang. Hvilke drømme, man læser ind i sloganet, er op til folk selv’, slutter han af.
Værd at bemærke er det bl.a. at man i det nye logo har valgt at sløjfe ordet “dansk”, så titlen (i lighed med den norske version) er Melodi Grand Prix.