Sunday, November 17, 2024
Home Blog Page 46

GEE-panelets reviews: Irland (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Lesley Roy – Story of My Life

Her har vi så min absolutte favorit i år. Jeg er skudt direkte tilbage til teenageårene, hvor Kelly Clarkson, Pink og Avril Lavigne var de topseje kvinder, der bragede igennem og viste, at kvinder også kan have “balls”. Lesley er toppen, hun synger fantastisk og de små “na na na”-passager irriterer mig ikke engang, fordi sangen er så vellykket. De passer endda en. I min verden er det her perfektion!

Daniel

Første gang jeg hørte denne her tænkte jeg “Katy Perry”, og det er vel at mærke en god ting. God popsang med lidt fart over feltet, og jeg synes irerne slipper bedre fra det i år end de gjorde sidste år, så godkendt bidrag fra den grønne ø denne gang.

Simon

I min optik, hverken vil eller kan årets irske bidrag noget som helst. Hendes vokal lyder konstant som om hun bliver nødt til at råbe for at komme op på tonerne, og udtrykket er indenfor en tidsperiode jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal definere. Jeg tror desværre, at Irland havde måttet se frem imod en skæbne lignende af sidste år, nemlig nede omkring sidstepladsen i den semifinale de skulle have deltaget i. 

Clara


En opgradering fra sidste års irske skandale. ‘Story of My Life’ gør dog ikke rigtig noget indtryk på mig og fremstår en smule gentagende. Et lidt outdated forsøg på at gå i Katy Perry’s fodspor, som kommer et årti for sent. Vokalt lod Lesley også en del tilbage at ønske, da hun præsenterede sit bidrag på irsk tv.

Mette

GEE-panelets reviews: Island (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Daði og Gagnamagnið – Think about Things

Min personlige vinder for i år. Jeg elsker alt ved denne sang, lige fra 80’er-lyden over de grønne joggingsæt til afsindig corny koreografi, og så er der noget smukt over, at Dadi Freyr har sine to søstre som backingvokalister og sin kone med på keyboard. Jeg tror dette havde været et år for de retro uptempo-sange, og Island havde helt sikkert haft en god mulighed for at vinde sin første Eurovision nogensinde.

Simon

I min optik uden sammenligning årets bedste nummer. Jeg er helt vild med disco-sounden, deres outfits, hvor super stærkt leadsangeren synger sammen med korsangerne, den super fjollede koreografi osv. Alt i alt synes jeg at Island er årets stærkeste land, og det er simpelthen så synd at det skulle være i år at Eurovision skulle aflyses, hvor Island for første gang ville have haft store chancer for, at løbe med Eurovision sejren.

Clara

Her har vi Danmarks 12 point, uden nogen former for tvivl. Fra starten af har jeg været helt hooked på denne sang, og den var helt sikkert også en af vinderkandidaterne. Lyden er super unik, sangen er virkelig, virkelig god og performancen er vellykket og alting sætter sig bare fast. Om Island havde braget igennem i Østeuropa på samme måde, som de ville have gjort i vesten, er jeg usikker på, men en topplacering var helt uundgåelig – virkelig ærgerlig timing for Island.

Daniel

Da Island fandt sin vinder, var jeg helt uforstående overfor hypen 🙂 Jeg havde forelsket mig i Iva’s smukke “Oculis Videre” og var dermed total uimodtagelig overfor andre input. 
Jeg har efterfølgende måttet erkende, at Daði og Gagnamagnið faktisk leverer et bidrag og en samlet pakke i en klasse for sig. Der gik ikke ret lang tid, før sangen – mod min vilje – havde sat sig fast i mit hoved 🙂 
Retro-stilen a la ‘Stranger Things’ sidder lige i øjet og alt fra de grønne joggingsæt, de nostalgifyldte baggrunds-ikoner og den sjove koreografi bygger på en perfekt måde op om årets bedste up-tempo bidrag. 
Daði er en helt eminent entertainer og sanger og alt i alt, så kunne det her nemt have givet Island deres første og meget fortjente sejr i Eurovision. 

BEN & TAN optræder live i Tysklands finaleshow lørdag aften

Danmark er blandt favoritterne i Tysklands finaleshow, som afholdes lørdag aften og byder på live optrædener fra BEN & TAN, Daði Freyr og Gagnamagnið og The Roop.

Ligesom en række andre lande så afholder Tyskland også deres egen erstatningsshow og afstemning blandt årets 41 sange. I sidste weekend blev 15 sange stemt videre i semifinalen “World Wide Wohnzimmer” og imorgen kåres vinderen i “Eurovision Song Contest 2020 – das deutsche Finale live aus der Elbphilharmonie”, som sendes kl. 20:15 på Das Erste, ARD Mediathek, eurovison.de samt via “Deutsche Welle” og får Barbara Schöneberger som vært.

The artists from Denmark, Iceland and Lithuania are among this year’s ESC favourites in Germany – and will perform live at the German ESC final show on Saturday, 16 May, at 8.15 pm.

Pressemeddelelse fra NDR

Ben Dolic, som skulle have repræsenteret Tyskland i Rotterdam med “Violent Thing” vil optræde med sit bidrag, som som så vidt muligt jf. de coronarelaterede retningslinjer vil være baseret på det show, som skulle være fremført ved Eurovision. Ben’s show er skabt af den amerikanske koreograf Marty Kudelka, som bl.a. har modtaget en MTV Video Music Award 2 gange for sine shows til Justin Timberlake.

Finalisterner er:

  • Azerbaijan: Samira Efendi – Cleopatra
  • Bulgarien: Victoria – Tears Getting Sober
  • Danmark: Ben & Tan – Yes
  • Island: Daði & Gagnamagnið – Think About Things
  • Italien: Diodato – Fai rumore
  • Litauen: The Roop – On Fire
  • Malta: Destiny – All Of My Love
  • Rusland: Little Big – Uno
  • Sverige: The Mamas – Move
  • Schweiz: Gjon’s Tears – Répondez-moi

Efter alle finalesangene er præsenteret vil seerne og en 100-mand stor jury stemme om hvem, der skal være “German winner of the hearts” i 2020.

Michael Schulte synger sit ESC hit fra Lissabon, “You Let Me Walk Alone” og hans nye sang, ligesom man i showet også vil vise nogle af de smukkeste, meste rørende og sære optrædener fra Eurovision-historiens 64 år.

Danmark nr. 11 – Se de fastlagte startrækkefølge i de 2 semifinaler

Tirsdag og torsdag i denne uge, hvor årets semifinale skulle have været afviklet, kunne man i stedet opleve de 2 erstatningsshows “Eurovision Song Celebration” del 1 og 2.

De 2 shows havde til formål at hædre årets sange i den aflyste konkurrence. Ved de 2 shows fik vi sangene præsenteret i den officielle rækkefølge fastlagt af producerne for Eurovision 2020.

Danmarks BEN & TAN skulle have været på scenen som sang nr. 11 ud af 18 i semifinale 2 efter Schweiz’ Gjon’s Tears og før Albaniens Arilena Ara.

Du kan se startrækkefølgen i semifinale 1 og 2 herunder:

Se eller gense de 2 optaktsshow :

BEN & TAN udgiver ‘Summer Nights’ – nyfortolkning af Johhny Madsen-hit

I denne uge skulle Ben & Tan have repræsenteret Danmark til Eurovision Song Contest 2020 i Rotterdam med sangen ‘Yes’, som med 61% af stemmerne blev den suveræne vinder af Dansk Melodi Grand Prix. I april skulle Ben & Tan have være rundt i Europa og promovere ‘Yes’, som af mange blev spået en god placering i Rotterdam 16. maj.

Ben & Tan mistede dog på ingen måde pusten efter Eurovision-aflysningen, og ‘Yes’ har været et stort hit på radio og streaming-listerne i Danmark. Sangen har allerede rundet 2.000.000 streams og i Sverige er ‘Yes’ playlistet på nogle af de største radioer som NRJ og RIX FM. Ben & Tan har desuden haft tid til at gå i studiet og indspille en ny sang som deres bud på et summer anthem i 2020. Du kan lytte til ‘Summer Nights’ øverst i artiklen.

BEN & TAN – Summer Nights – ude i dag den 15. maj

Fortolkning af gammel Johnny Madsen sang

Hvis man kan genkende melodien på ”Summer Nights”, men ikke lige kan huske hvorfra, er det enten fordi man er over 40 år eller har lyttet med på sine forældres plader. ”Summer Nights” er nemlig en engelsk oversættelse/genfortolkning af Johnny Madsen sangen ”Stjernenat” fra det populære 1988-album ”Uden For Sæsonen”.

”Summer Nights” er lyden af ung kærlighed og uendelige sommernætter og med den effektive folk/pop som vi kender fra ”Yes”.

Sangen er co-written af et velkendt Grand Prix-navn, nemlig Marcus Winther-John, som i øvrigt afslører, at han udover ‘Summer Nights’ har været med til at skrive endnu en sang til BEN & TAN.

I 2009 var Marcus én af komponisterne, da Susanne Georgi fra Me & My deltog i Eurovision for Andorra med sangen “Get a Life”. I 2010 deltog han i Dansk Melodi Grand Prix med Maria Mathilde Band og sangen ‘Panik’. I 2019 blev han nummer 2 som en af ophavsmændene bag ‘League of Light’ sunget af Julie og Nina og i år var han med til at skrive ‘Take a Chance’ til Robin Bengtsson i Melodifestivalen.

I ”Summer Nights” prøver jeg at fange vibe´en fra den åbne hestevogn, jeg festede i som nyudklækket student en sommer for alt for længe siden. Høj på frihed, forløsning og sommeren! De eneste overvejelser jeg havde, var hvor vi skulle have den næste øl og om det ville lykkes at kissemisse med hende den søde fra klassen inden dimission

Marcus Winther-John
https://www.facebook.com/wintherjohn/posts/10158454580892459

GEE-panelets reviews: Grækenland (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Stefania – SUPERG!RL

Jeg må bare indrømme, at årets græske nummer hængte fast i min hjerne da jeg hørte den første gang. Jeg synes temaet er skarpt, melodien er let genkendelig, og når de to så kombineres til sidst, går der faktisk op i en super fin helhed. Jeg er sikker på at Grækenland kan stille med stærkere numre end dette, men jeg tror også, at dette havde skaffet grækerne en finaleplads i år. 

Clara

Der er kun én ting, jeg hader mere end Fuego-kopier. Og det er de gode Fuego-kopier. De sange, der følger en opskrift, som jeg er 100% imod, men som alligevel bare er så gode, at jeg ikke kan lade være med at synge med. Det har Grækenland gjort i år, 12 point, og lad så være med at kopiere en anden gang!

Daniel

Den her breakbeat-stil er ikke noget der tiltaler mig. Azerbaijan gør det bedre i år, og der er bare intet græsk over denne sang overhovedet. Stefania gjorde det godt til JESC, men det her er en misser for mig. Og så er teksten simpelthen så banal, at det selv for Eurovision er lige en tand for meget…

Simon

“Let me be your Superg!rl” Nej tak, det tror jeg så ikke, jeg får brug for :-/
Grækenland havde skruet gevaldigt op for vores forventninger med masser af løfter forud for afsløringen af “Superg!rl”. 
Men det blev for mig et lidt skuffende “møde” med den ellers dygtige og charmerende Stefania. 
Jeg kan godt li’ den orientalske lyd og Stefania’s stemme, men her stopper festen også. Resten bliver desværre for meget “Replay” og jESC til mig.
Men mon ikke Grækenland havde snuppet en finaleplads I Rotterdam. 

Mette

GEE-panelets reviews: Tyskland (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Ben Dolic – Violent Thing

Endelig rammer tyskerne den lige i bagdelen: Velproduceret, moderne og dansevenlig popmusik med slovenske Ben Dolic på lækker vokal. Omkvædet er catchy, man har lyst til at holde fest (hvilket også helt sikkert ville være sket på Euroclub), og jeg er glad for at han skal repræsentere tyskerne i 2021. For en popdreng som mig er dette perfekt, og derfor har sangen fået et af mine få 12-taller i år.

Simon

JA, Tyskland! Det er sådan, man spiller Eurovision! Efter et mildest talt svingende årti, hvor Tyskland har svinget mellem at ligge i top 3 og bund 3, I år har de endda også formået at være moderne, samtidig med at have en god sang. Tyskland ville blive en Eurovision-stormagt, hvis de gjorde det på denne måde hvert år.

Daniel

Tyskland har for første gang i, hvem ved hvor lang tid, lavet en vaskeægte Eurovision banger. Nummeret er catchy, velproduceret, skarpt og alt i alt bare fedt. Det er virkelig synd for Tyskland at de ikke får mulighed for at stille op med dette nummer efter sidste års “Sorry guys, 0 points for you” fra publikum, som jeg kun kan forestille mig har været et slag for Tyskland, som har haft det hårdt i Eurovision de sidste år. Dog tror jeg, at dette nummer måske kan løfte den tyske Eurovision selvtillid en smule. Sådan!

Clara

Super skarpt nummer fra Tyskland, som udover Michael Schulte ikke har haft meget at glæde sig over i Eurovision de seneste år. 
Benjamin Ingrosso har fundet sin overmand i slovenske Ben Dolic, der leverer et bidrag, som bare spiller 100% på alle parametre. En super moderne sound, cachy as H….og et hit, som kunne gøre sig gældende på de internationale hitlister verden over. 
Tyskland havde uden problemer snuppet en Top 10 i Rotterdam og kunne også meget vel have blandet sig i topslaget.

Mette

GEE-panelets reviews: Georgien(Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Tornike Kipiani – Take me as I am

Der er åbenbart en tradition for halvvrede, råbende mandlige solister i Georgien. Det må man også godt være, og selv om jeg bedre kan lide årets bidrag end sidste års, så er det ikke lige min stil generelt. ESC-sange må gerne prikke til nogle følelser, det gør den her desværre ikke for mig.

Simon

Ligesom med Oto sidste år, så elsker jeg simpelthen den dér rå, hæse mandestemme, som Georgien i år stiller med. Men der er simpelthen noget, vi er nødt til at snakke om. Den tekst dér, ikke? Det er sådan noget, førsteklasseselever ville kassere, fordi det simpelthen er for dumt. Hvordan er den sluppet igennem? “Do you want me to talk like an italian?” synger Tornike med halvt jamaicansk, halvt britisk accent. Nej, nej, nej. Og meget mere nej. Det er simpelthen umuligt at abstrahere fra. Jeg får ondt i hovedet af, at der ikke er en voksen, der har stoppet det dér inden det er blevet udgivet.

DANIEL

Oto gik sidste år fra min (tæt på) sidsteplads og direkte mod en Top 10 under prøverne i Tel Aviv. Desværre sluttede eventyret med et flot semifinale-show. I år er jeg betydeligt mere positiv omkring Geogiens bidrag.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg elsker de her ikoniske rock anthems fra 90’erne og start 00’erne fra Nirvana, Pearl Jam, Sound Garden, System of A Down osv. Med det i bagagen så har jeg helt fra starten været fan af årets georgiske bidrag. Genren, melodien og Tornike’s hæse stemme er alt sammen ingredienser i et super godt nummer… HVIS teksten havde været en anden. Det bliver en stor parodi! Men jeg håber virkelig Tornike vender tilbage med en ny god melodi og en tekstforfatter til næste år 🙂 

METTE

Man kan sige meget om årets georgiske bidrag, men Georgien er da på en eller anden måde ved at beslutte sig for en Sound der skal repræsentere dem. Er det så en god sound? Det er personligt meget langt fra noget jeg selv ville synes om, men ud over at min personlige smag ikke ligefrem holder til at få denne sang ind under huden, er man ikke i tvivl om, at dette bidrag nærmest kun kan komme fra Georgien, og det må på en eller anden måde også give point. Bare ikke lige fra mig i år. 

CLARA

GEE-panelets reviews: Frankrig (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Tom Leeb – Mon Alliée (The Best In Me)

Jeg kunne faktisk godt lide The Best In Me, da den blev præsenteret, men det er heller ikke svært at se, hvorfor den blev kritiseret voldsomt. For selvom jeg personligt synes udmærket om den, så er det den type sang, som ryger ind ad det ene øre og ud af det andet. Tyskland har f.eks. fejlet talrige gange med lignende sange, bare i det sidste årti. Derfor blev jeg også glad, da den nye version landede, for den forsøgte netop at tage sangen et nyt og mindre mainstream sted hen. Den akustiske version havde helt sikkert høstet nogle jurypoint, og trækker også Frankrig et par point op hos mig.

Daniel

Man blev præsenteret for Tom Leeb og fik forventningerne op, man hørte om et sangskriverteam med stor ESC-erfaring, og man fik at vide at sangen skulle afsløres fra Eiffeltårnet, så det var med store forventninger jeg tunede ind for at se afsløringen… og blev pænt skuffet. Magen til generisk G:son-sang skal man lede længe efter, og så var den i første version nærmest kun på engelsk, det har dog hjulpet med et ekstra skud fransk i revamp’en. Men altså, for et land med kæmpe traditioner i chansons, så er det her lige rigeligt patetisk, og jeg tror den havde fået en bundplacering i finalen.

Simon

Jeg må ærligt indrømme, at jeg personligt, med et sangskrivningsteam indeholdende både John Lundvik og Thomas G:son havde set frem til intet mindre end et mesterværk. Dog synes jeg ikke ligefrem, at det er ordet der kendetegner årets franske bidrag. De sidste 3-4 år har Frankrig ligget i blandt mine personlige favoritter, men årets franske bidrag ligger desværre et pænt stykke vej fra, at komme med på nogen favoritliste i år. 

Clara

Imodsætning til mine kære “kollegaer” i panelet, så blev jeg faktisk ret glad, da jeg hørte ‘Best of Me’. Ja! Man kan godt genkende G:son-lyden fra ‘In a Moment Like This’, ‘Waterfall’ m.fl. og årets franske bidrag er ikke det mest nyskabende, der er sket i Eurovision. Men en fin og iørefaldende sang, som taler til mig på masser af planer. 

Bonusinfo: efter at have hørt 20 sekunders preview, skyndte jeg mig at spille på Frankrig som vinder af Eurovision 🙂 
DET har udløst en del kommentarer og grin, bl.a. da jeg ved årets pressemøde i Royal Arena talte med et par Eurovision-Betting eksperter… ups!

Mette

GEE-panelets reviews: Finland (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Aksel – Looking Back

Endnu et fint eksempel på en sang, som danskerne helt sikkert ville være faldet for. En udmærket melodi, som vi har hørt en milliard gange før – fuldstændig ufarligt. Finlands store problem er faktisk Aksel, som leverede en enormt tilbagetrukken performance, og ikke gjorde noget for, at vi ville kunne huske sangen. Når man samtidig havde Erika Vikman i sit udvalg, så er der ikke andet at sige end, at Finland fejlede big time.

Daniel

Finland er endnu et af de lande, der aldrig rigtig har fundet ud af hvad der virker for dem i ESC sammenhæng. Jo, jo, der var jo lige Lordi tilbage i 2006 som gjorde det rigtig flot, men siden da har Finland kæmpet for at komme ovenpå igen. Årets bidrag er desværre ingen undtagelse, der er ligeså let at lytte igennem som det er at glemme igen bagefter. Jeg ser frem til, at Finland tager endnu en vild chance magen til Lordi, og får det til at virke. 

Clara

Da Finland fravalgte Saara Aalto (No Fear) til fordel for Sandhja i 2016, mistede jeg for alvor troen på UMK. Nu har udvælgelsen igen i år slået fuldstændig fejl. At fravælge Erika Vikman’s ‘Cicciolina’ til fordel for Aksel var uden sammenligning årets største fejltagelse. Seerne ville have stemt ‘Cicciolina’ i Top 5 og på trods af manglende jurystemmer, så tror jeg Finland var kommet videre til finalen og fået sit bedste resultat i mange år. 
Håber virkelig YLE efterhånden lærer sin lektie og afprøver nye veje.
Hvad angår Aksel, som jo egentlig fortjener en objektiv vurdering, så skal han have thumbs up for en god live-vokal og “Looking Back” har en fin melodi med en god tekst. Men det er også en ret ufarlig og anonym sang, som jeg ikke vil kunne synge bare en enkelt strofe af ca. 20 sekunder efter, jeg har hørt den. Aksels noget introverte stil bidrager heller ikke til, at man husker ham.
Endnu en finsk non-qualifer… Hvis og såfremt. 

Mette

Hvis vi skal tale om sange, der ikke burde have vundet den nationale finale, så kommer Finland først i rækken. At smide “Cicciolina” væk til fordel for “Looking Back” nærmer sig årets største skandale, og endnu en fodslæbende popballade i årets felt gør ikke noget godt for finnerne. Det er pænt, det er forglemmeligt og det er generisk, men lidt points for god produktion.

Simon

GEE-panelets reviews: Estland (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Uku Suviste – What Love is

Estlands bidrag i år er sådan i min optik lidt en hverken/eller sang. Den er hverken rigtig god, eller rigtig skidt. Til trods for at sceneshowet henter inspiration hos både 2015s vinder Måns Zelmerlöw og Estlands sidste repræsentant Viktor Crone, kommer nummeret eller sceneshowet aldrig rigtig helt op at køre. Dog synes jeg, at nummeret er fint sammenhængende, og med en solist der faktisk fungerer godt live, tror jeg godt at Estland kunne have taget en finaleplads med dette nummer. 

Clara

Et af de lande, hvor jeg ikke synes den rigtige sang vandt den nationale finale. Uku Suviste synger dejligt, og der er også god power i sangen, men den er lidt rigeligt generisk til mig. “What love is?” spørger han om i omkvædet? Jeg synes ikke at denne sang giver mig svaret i hvert fald.

Simon

Estland stiller med en af de dér generiske popsange, som Danmark normalt vælger. Det er en god og catchy melodi, som synges af en dygtig sanger. På den måde er det fuldstændig ufarligt, men den ville helt sikkert have skrabet pænt med point sammen. 

Daniel

Giver mig flashbacks til Sergey Lazarevs smukke “Scream”, og når man ser på teamet bag “What Love is”, så får man forklaringen. Det er nemlig igen ringere end Kirkorov, Kontoupolos og Vaughn, der har tryllet og igen bringer os både power, drama og magi. 

Uku er en stærk sanger, showet skiller sig ud og jeg synes alt i alt Estland giver os et af årets bedste bidrag.

Mette

GEE-panelets reviews: Danmark (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

BEN & TAN – ‘Yes’

“Yes” var i min optik det bedste nummer i årets danske finale, som jeg også (som den eneste i GEE panelet som jeg husker det) gav 12 point i min vurdering af årets danske bidrag. En tydelig vinder allerede ved første gennemlyt af det samlede felt af de 10 finalenumre. Selvfølgelig skulle de to søde, unge mennesker have øvet sig lidt på deres sceneperformance, og ikke mindst deres vokaler inden Eurovision, men uanset hvad tror jeg, at Ben&Tan havde nuppet en af de eftertragtede finalepladser. 

Clara

Selv om det blev det mærkeligste Dansk Melodi Grand Prix siden skandalerne i midt-90’erne, så synes jeg det var den rigtige vinder (jeg ville dog gerne have set Yes kæmpe mod Human i superfinalen). Man kan godt høre, at der er sikre (svenske) popsmede bag denne sang, den har en god opbygning, et catchy omkvæd og en happy vibe man hurtigt kommer ind i. Der hvor det halter lidt for mig er, at der ikke rigtig bygges op til en finale i løbet af sangen, den bliver lidt for meget på samme sted, men jeg tror vi havde haft en god chance for en top-10 placering i år.

Simon

Jeg bliver stadig arrig på DR og deres malplacerede juryer, når jeg tænker tilbage på den danske finale. Yes havde formentlig stadig vundet, men det var tydeligt, at juryerne kostede Human chancen for at udfordre Ben & Tan. Human havde slagtet seerafstemningen til Eurovision, er jeg overbevist om. Yes er en udmærket popsang, men af den slags, som vi allerede har sendt afsted mange, mange gange før. Derfor er Danmark ved at blive et ret trættende Eurovision-bekendtskab. Det er det samme som altid. Det irriterer mig. Lad os nu udfordre os selv lidt.

Daniel

Danmark havde så mange gode sange i år, at det var svært at vælge. Min klare semifinalefavorit var ‘Yes’, men blandt de sikre finalister dukkede endnu en tidligere Eurovision-vinder op, legendariske Lise Cabble, som igen havde tryllet en rigtig Eurovision-basker frem. I samarbejde med 2 stærke artister gav Jasmin og RoxorLoops os et rigtig godt bud på en ny dansk Eurovision-vinder, som også udlandet havde fået øjnene op for.

Desværre var DR i år tilbage ved den traditionelle jury, som ikke havde fået ‘Eurovision-brillerne’ med den 7.marts, og vi fik derfor aldrig afsløret om seerne ville have valgt samme vinder med “Human” i superfinalen.

Når det er sagt, så er “Yes” stadig et super stærkt bidrag, som skiller sig ud. Genren er ny og forfriskende for Danmark i ESC og Ben & Tan ville have været fantastiske repræsentanter for Danmark, som nok havde snuppet endnu en Top 10-placering med ‘Yes’ .

Mette

Ikke min favorit i årets DMGP, men absolut en værdig vinder. Sangen har en ung og umiddelbar, nærmest naiv vibe. De to har charme hver for sig men, som duo virker de stadig en smule usammenhængende. Deres optræden synes jeg har et islæt af “sammensat til lejligheden” og der mangler kemi mellem dem. Men sangen er moderne, dansevenlig og omkvædet er ret nemt at huske og synge med på. Jeg tror sagtens Ben & Tan kunne have hevet en top 5 placering hjem til Danmark.

Michael

GEE-panelets reviews: Tjekkiet (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.AdvertisementAdvertisement

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Benny Cristo – Kemama

Der er en afrikansk inspireret klang over Tjekkiets bidrag i år. Man har koblet tale-rap med afrikanske rytmer og det hele får et islæt af fodbold-vm. Man har proppet så meget som muligt af det lokale ind i en sang, som vi alle så skal nynne med på når jinglen kører inden studiet. Jeg synes ikke rigtigt det virker det her. Det er mainstream samtidig med at det er dated, det er kedeligt og radiovenligt på samme tid. Jeg kan ikke helt se hvem de tænker skulle have stemt på det her som deres favorit

Michael

Da Kemama kom frem syntes jeg egentlig den var et friskt pust til Eurovision: Afrikanske vibes i moderne poplyd skiller sig ud i årets felt, jeg har bare mistet interessen for den undervejs, selv om den sikkert havde været flot visuelt på ESC-scenen. Men ikke noget der lagrer sig for evigt hos mig.

Simon

Jeg havde en virkelig god fornemmelse af Kemama, da den vandt, selvom den ikke var min favorit i den tjekkiske udvælgelse. Desværre var der mange der lagde pres på, og så blev den lavet om og mistede al sin charme og store dele af den energi, som skulle have båret sangen. Nu har de i stedet forsøgt at mainstreame deres bidrag, og det skal man aldrig gøre. Det lærer de forhåbentlig til næste år.

Daniel

Tjekkiet har de sidste to år været blandt mine personlige favoritter, og sidste år med Lake Malawi roste jeg landet for, at de endelig havde fundet deres Eurovision “opskrift”, efter to år med succes i konkurrencen, hvor det tidligere har været en stor succes bare at komme i finalen. Dog synes jeg at årets tjekkiske bidrag forsøger en masse, som de desværre ikke kommer i land med, og som i min optik ikke lever op til det niveau vi så og hørte i både “Lie To Me” og “Friend of a Friend”. 

Clara

Minder mig om et Mello-bidrag krydset med den lyd, der præger hitlisterne for tiden. Det er Panetoz møder Drake. Genren ville jeg nok ikke spå så stor succes i Eurovision og især efter revamp’en er bidraget blevet lidt for mainstream. Jeg kunne dog godt tænke mig at have set det færdige show på scenen i Rotterdam, for ingen tvivl om at vi havde fået masser af farver, varme og energi. Desuden er Benny er stærk og karismatisk artist. 

Mette

GEE-panelets reviews: Cypern (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.Advertisement

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Cypern

Bidrag37 (Debut: 1981)
Seneste2021 Elena Tsagrinou – El Diablo
Kvalifikation8/15 (53%)
Bedste plc.2. i 2018
Værste plc.18. af 19 i Semifinale (2011)
Bedste venner Gns.: 10.63 Gns.: 6 Gns.: 5.75
Værste venner Gns.: 0.06 Gns.: 0.34 Gns.: 0.67

Sandro – Running

Åh, jeg har det så svært med det her. Kan nogen ikke forklare mig, hvorfor det er blevet moderne at mumle-snakke henover sine omkvæd i stedet for at lave en tekst? Er det for svært at skrive en rigtig sang? Er det for at give sangeren en mulighed for at trække vejret? Er det bare ren dovenskab? Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg havde samme problem med Sander Sanchez i den danske finale – i mine ører lyder det som halvfærdigt venstrehåndsarbejde. Det er en trend, der skal stoppe. Nu!

Daniel

Nu har vi været godt vant med den sikre svenske popstil som Cypern har kørt de sidste to år, krydret med fierce divaer på scenen til at fremføre bidragene. Sandro er hverken Eleni eller Tamta, men han er desværre heller ikke ude på at fortælle os hvem han selv er, eller hvad hans sang går ud på. Den er glemt efter gennemlytning, og der er nok en grund til at han ikke optrådte med sit eget bidrag men med andres, da han var rundt til forskellige nationale finaler undervejs.

Simon

For mig er Eurovision et univers, hvor jeg kan opleve musik, som på den ene eller anden måde byder på noget udover det sædvanlige. Derfor gør det mig også en smule træt, når lande vælger anonyme radiohit eller som i dette tilfælde et relativt intetsigende club-hit, hvis største force er den tunge bas samt korstemmerne og den instrumentale del omkring omkvædet. Sandro er åbenlyst en god og karismatisk sanger og jeg føler lidt, at han slet ikke får lov til at vise sit fulde potentiale med ‘Running’.

Mette

Der er LANGT fra ‘Fuego’ til ‘Running’ – med fordel: ‘Fuego’ hvis nogen skulle være i tvivl. ‘Running’ lyder i store dele af sangen som endnu et anonymt P3-nummer, hvor teksten er sat sammen for at passe ned i en kasse, uden at man egentlig at har villet fortælle nogen historie.
Min pointscore køres hjem på Sandro’s gode vokal og på den flotte slutning, der viser potentiale, men desværre ikke er nok til at redde Cypern fra et middle-of-the-Road bidrag, som måske/måske-ikke ville være sejlet i finalen.

Michael

GEE-panelets reviews: Kroatien (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.Advertisement

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Kroatien

Bidrag26 (Debut: 1993)
Seneste2021 Albina – Tick-Tock
Kvalifikation6/14 (43%)
Bedste plc.4. i 1996, 1999
Værste plc.17. af 19 i Semifinale (2018)
Bedste venner Gns.: 8.4 Gns.: 8.02 Gns.: 7.57
Værste venner Gns.: 0 Gns.: 0.33 Gns.: 0.5

Damir Kedžo – Divlji Vjetre

Damir fortsætter i Rokos fodspor fra 2019 og leverer patos-ballade i stor Balkan-stil. Men i modsætning til Bulgarien rammer den mig ikke rigtig og bliver mere “Kruna” end “Molitva” i min optik, selv med obligatorisk modulation til sidst. Fint produceret og sat sammen, den kan bare ikke rigtig rykke mig over en midterkarakter.

Simon

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke var fan af Roko sidste år. Årets kroatiske sang er meget, meget bedre, og så kan man godt abstrahere fra, at Roko var en bedre sanger. Jeg er ikke for alvor fanget, men hver gang jeg hører den, bliver jeg positivt overrasket. Desværre har jeg glemt den igen ti minutter senere.

Daniel

Jeg ELSKER Balkan-ballader og bliver hvert år skuffet over at være vidne til, hvordan denne genres popularitet i Eurovision udvaskes.
Jeg savner de “gode gamle dage” med Zejlko Joksimovic, Hari Mata Hari, Knez, Jelena Tomašević osv. og blev en smule optimistisk, da de første toner af årets kroatiske bidrag lød. En fin og melodisk ballade sunget på originalsproget. Desværre så kommer vi ikke længere end næsten. Der mangler en del for at kunne gå i fodsporene på ovenstående legender og ‘Divlji vjetre’ ender desværre et anonymt sted midt imellem traditionel Balkan-ballade og kroatisk-sproget ballade.
Damir har en god stemme, men heller ikke den kan gøre bidraget memorabelt nok til skille sig ud. 

Mette

Storladent og i sidste ende ret ligegyldigt. Publikummet til her type musik er meget småt og jeg er bange for at det heller ikke i år bliver balkan-balladens store gennembrud. Når man ikke forstår sproget tager det hurtigt karakter af at være det samme igen og igen. De kvindelige korsangere formår ikke at løfte Kroatiens bidrag op til noget større, selvom det er et hæderligt forsøg.

Michael

Oversigt: Eurovision shows og underholdning i maj måned

Vi er gået ind i det, der kunne have været juletid for fans, nemlig den traditionelle Eurovision-måned, maj. Om henholdsvis 12, 14 og 16 dage var der lagt op til 3 store shows live fra Rotterdam og allerede i denne weekend ville mange fans og pressefolk fra Europa og resten af verden være ankommet i værtsbyen.  Det fik corona-pandemien desværre sat en stopper for. MEN heldigvis har både fans, EBU og en række deltagerlande iværksat en masse underholdende events, som både hædrer de 41 artister, som ikke kom til at deltage med deres bidrag, og i flere tilfælde også kårer en vinder. Flere tilbagevendende events kører allerede nu, f.eks. Eurovision Home Concerts og #EurovisionAgain, mens maj måned bliver proppet med specielle shows. Vi har samlet dem i listen herunder og hører meget gerne fra dig, såfremt du har kendskab til øvrige Eurovision-relaterede shows på TV og online. 

Eurovision events og shows

1. maj 2020 EuroJury 2020 – Finale Med 26 sange, tusindvis af fan-stemmer, 180 internationale jurymedlemmer og gæsteoptrædener. Kanal: Online – Se det her 2. maj 2020 Island – Alla leið – show 3 / “All The Way” Et panel gennemgår årets bidrag, og fra 3. show kan seerne stemme på deres favoritter. Den 12. maj afsløres top 15 og en ny afstemning går i gang for at finde ud af, hvilket bidrag, der får Islands 12 point. Kanal: RÚV – Kl. 22:20 Norge – “Adresse Europa” Et panel kigger på de mest mindeværdige øjeblikke fra Eurovision-historien. Kanal: NRK kl. 20:40 4. maj 2020 Ukraine – “Pro scho spivaye Yevropa/ “What is Europe singing about” del 1 3 shows med præsentation af årets bidrag, og seerne har mulighed for at “ranke” sangene. Vært er Timur Miroshnychenko fra ESC 2017. Kanal: UA:PBC 5. Maj 2020 Eurostream 2020 semi 1 Kanal: Online  7. maj 2020 Eurostream 2020 semi 2 Kanal: Online  Ukraine – “Pro scho spivaye Yevropa/ “What is Europe singing about” del 2 3 shows med præsentation af årets bidrag, og seerne har mulighed for at “ranke” sangene. Vært er Timur Miroshnychenko fra ESC 2017. Kanal: UA:PBC 9. maj 2020 Norge – “Adresse Europa” Et panel kigger på de mest mindeværdige øjeblikke fra Eurovision-historien. Kanal: NRK kl. 20:40 Island – Alla leið – show 4 /”All The Way” Et panel gennemgår årets bidrag, og fra 3. show kan seerne stemme på deres favoritter. Den 12. maj afsløres top 15 og en ny afstemning går i gang for at finde ud af, hvilket bidrag, der får Islands 12 point. Kanal: RÚV, kl. 22:45 Tyskland: “World Wide Wohnzimmer” – Semifinale TV-seere stemmer sammen med en 100-mands jury 10 sange videre til finalen. Juryen er den samme, som valgte årets tyske artist Ben Dolic og sangen ‘Violent Thing’. Finale den 16. maj. Kanal: ONE, ARD Mediathek, funk.net, eurovision.de og Youtube Sverige – Eurovision: Inför ESC David Sundin og Christer Björkman præsenterer årets 41 bidrag og seerne stemmer på deres favoritter via Mello-app’en (excl. Sverige). Kanal: SVT1 Eurostream 2020 Finale  Kanal: Online  10. maj 2020 Australien – “Road to Eurovision” Et show optaget i Holland, hvor værterne fejrer historiens 64 års historie. Optrædener af blandt andre Sergey Lazarev, Netta og Johnny Logan. Kanal: SBS Ukraine – “Pro scho spivaye Yevropa/ “What is Europe singing about” del 3 3 shows med præsentation af årets bidrag, og seerne har mulighed for at “ranke” sangene. Vært er Timur Miroshnychenko fra ESC 2017. Kanal: UA:PBC 12. maj 2020 Island – Alla leið – show 4 /”All The Way” Et panel gennemgår årets bidrag i 4 shows. Fra 3. show kan seerne stemme på deres favoritter. Den 12. maj afsløres top 15 og en ny afstemning går i gang for at finde ud af, hvilket bidrag, der får Islands 12 point. Kanal: RÚV, kl. 22:45 14. maj 2020 Island – Okkar 12 stig (Our 12 Points) Et panel gennemgår i 4 shows årets bidrag, og fra 3. show kan seerne stemme på deres favoritter. Den 12. maj afsløres top 15 og en ny afstemning går i gang for at finde ud af, hvilket bidrag, der får Islands 12 point. Det sker i programmet “Okkar 12 stig” (Our 12 Points) den 14. maj. Kanal: RÚV, kl. 21:40 Eurovision Song Celebration 2020 – del 2 To shows afholdes på datoerne for årets semifinaler, hvor de 41 sange æres udenfor konkurrencen. Der vil blive fastlagt en running order af årets producer-team og fans opfordres til at bidrage med video af dem selv, der danser eller lignende til årets bidrag. Kanal: Den officielle Youtube-kanal Belgien – “Eurovision, votre Top 20” / “Eurovision, your Top 20” RTBF har shortlistet de 20 bedste Eurovision-bidrag gennem tiden og inviterer seerne til at stemme. Derudover gæsteoptrædener. Kanal: RTFB 15. maj 2020 Norge – Eurovision Song Contest: Norge bestemmer Live show, hvor Norge kårer sin uofficielle vinder af ESC 2020. TV-seerne kan stemme på 12 sange, som er forhåndsudvalgt af en jury af Eurovision-fans og en fagjury. Programmet ledes af Norges nye Eurovision-kommentator og Marte Stokstad fra “Adresse Europa” og Ronny Brede Aase, som var én af værterne i Melodi Grand Prix 2020.  Kanal: NRK 16. maj 2020 Eurovision 2020 – “Big Night In! En fejring af årets ESC-artister og sange. Fans inviteres til at stemme på deres favoritter (åben til 3. maj). Australia Decides-2020 værterne Myf Warhurst og Joel Creasy byder desuden på gæsteoptrædener bl.a. fra Montaigne , som viser hvordan hendes ESC-2020 show skulle have set ud. Kanal: SBS kl. 11:30 Eurovision – Europe shine a Light Årets alternative Eurovision-show, som skal hædre årets 41 bidrag. Sendes direkte fra Hilversum i Holland (ESC-værtsby 158). Værter er Chantal Janzen, Edsilia Rombley og Jan Smit. Fans fra hele verden vil fremføre Johnny Logans “What’s Another Year”, og årets artister skal synge Katrina and the Waves’ “Love Shine A Light”. Kanal: DR1 kl. 21:00 Sverige – “Sveriges tolva” / Sweden’s 12 points De 25 sange, som seerne har stemt videre fra “Inför ESC”, dyster i finalen, som også byder på klip fra konkurrencens historie og de 2 seneste konkurrencer, hvor Sverige var vært, ligesom årets svenske vindere The Mama’s optræder. Kanal: SVT1  Switzerland at the ESC – “dramas, victories, emotions” Et kig på alle Schweiz’ Eurovision-bidrag med specielt fokus på vinderbidragene fra 1956 og 1988 samt årets rerpæsentant Gjon’s Tears og et kig behind-the-scenes. Kanal: SRF 1 Tyskland – ESC 2020 – das deutsche Finale live aus der Elbphilharmonie De 10 bedste sange fra semifinalen “World Wide Wohnzimmer” dyster i finalen. Derudover klip fra konkurrencens 64-årige historie og gæsteoptrædener. Kanal: ONE, ARD Mediathek, funk.net, eurovision.de #EurovisionAgain Visninger af klassiske Eurovision Song Contest-shows med kommentarer på Twitter hver lørdag kl. 21.00. Årstallet afsløres et kvarter før showstart. Læs mere >> Eurovision Home Concerts Eurovision.tv’s koncerter med både tidligere deltagere og 2020-artister. Sendes hver fredag kl. 17.00. Læs mere >> Afsluttede konkurrencer Østrig – Der Kleine Song Contest Vinder: Island – Daði og Gagnamagnið med ‘Think About Things’ Spanien – Eurovisión 2020 Online Vinder: Spanien – Blas Canto – Universo

GEE-panelets reviews: Bulgarien (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Bulgarien

Bidrag13 (Debut: 2005)
Seneste2021 VICTORIA – Growing Up Is Getting Old
Kvalifikation4/13 (31%)
Bedste plc.2. i 2017
Værste plc.19. af 25 i Semifinale (2005)
Bedste venner Gns.: 8.32 Gns.: 7.03 Gns.: 6.56
Værste venner Gns.: 0 Gns.: 0.67 Gns.: 0.91

VICTORIA – Tears Getting Sober

Man havde jo lidt på fornemmelsen, at nogle lande havde kigget mod Billie Eilish og tænkt “hvis det er det, de unge vil ha’, så er det dér, de får!”. Bulgarien er bedste eksempel på en tro kopi af Eilish, og selvom sangen faktisk er ret god, så har jeg det stramt med sange, der prøver at være noget, som andre i forvejen mestrer. Originaliteten er i bund – men den er altså svær at få ud af hovedet.

Daniel

Jeg kan virkelig godt lide årets bulgarske bidrag, og jeg synes det er meget synd for et land som Bulgarien, som i min optik kunne have hevet landets første sejr, eller som minimum Top 3 placering hjem, at de ikke får muligheden for at konkurrere med dette nummer. “Tears Getting Sober” har en super stærk melodi, en virkelig fin sangerinde og bare i det hele taget et stærkt sammenhængende nummer. 

Clara

Så magisk og dragende, at man næsten ikke kan frigøre sig fra Victorias mørke, emotionelle univers. Jeg elsker strygerne, pianoet og Victorias skrøbelige stemme, der passer perfekt til sangens tema: Rejsen mod at hele efter en mørk og traumatisk periode i ens liv, hvilket ligeledes illustreres i sangens opbygning.
Man kan ikke undgå at falde over den slående lighed med Billie Eilish og f.eks. ‘When The Party Is Over’, men ‘Tears getting Sober’ er ikke desto mindre et lille mesterværk fra Victoria og Borislav Milanov-teamet, og jeg tror Bulgarien ville have været en sikker Top 3’er i Rotterdam.

Mette

Flere sange prøver i år at gå i “Arcade”s fodspor og levere følelsesmæssig ballade, således også Bulgarien. Victorias stemme klæder sangen, og man kan ikke undgå at holde af modulation til sidst og alt det stryger-fløde der hældes ud over det. Bedste bud på en ballade-vinder i år sammen med Schweiz (hvis og såfremt…).

Simon

Bulgariens bidrag i år er simpelthen et flot stykke musik. Sangen kører i et drævende tempo indtil afslutningen i den klassiske Eurovision-afslutning hvor volumen bliver skruet op. Teksten er stærk og får lov at skinne igennem uden for meget hurlumhej i melodien. En ballade med et moderne udtryk

Michael

GEE-panelets reviews: Belgien (Eurovision 2020)


Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Belgien

Bidrag62 (Debut: 1956)
Seneste2021 Hooverphonic – The Wrong Place
Kvalifikation5/16 (31%)
Bedste plc.Vandt i 1986
Værste plc.26. af 28 i Semifinale (2007)
Bedste venner Gns.: 6 Gns.: 5.44 Gns.: 5.4
Værste venner Gns.: 0.67 Gns.: 0.88 Gns.: 1.05

Hooverphonic – Release Me

Det her kan jeg virkelig godt lide. Det er en ret alternativ ballade med elementer af klassisk musik. Jeg tror, den havde fungeret fremragende, hvis Eurovision var gået DR-vejen og havde indført liveorkester. Det havde været spændende at se, hvordan de ville løse udfordringen med at skabe den dramatiske, klassiske stemning på en stor scene, men det må vi desværre undvære.

Daniel

Der var meget hype om Hooverphonic, da det blev offentliggjort at de skulle fremføre det belgiske bidrag i år. Der er meget James Bond-vibe over den og fænger egentlig ret godt i sin lidt sløv-tunge fremførelse. Ville have elsket at høre den med stort live-orkester, og vi ved jo fra Conchita at denne type sang kan klare sig godt, selv om jeg ikke er helt oppe at ringe med topkarakter over den.

Simon

Jeg havde kæmpe forventninger til årets belgiske bidrag. Både fordi Hooverphonics er et af Belgiens store musikalske navne og fordi Belgien de sidste 5 år har sendt det ene højkvalitets-bidrag efter det andet til Eurovision.
Men ‘Release Me’ rammer mig desværre slet ikke. Selvom jeg elsker melankolske, følelsesladede ballader og Bond-toner, så er der intet i sangen, der appellerer til mig og jeg springer konsekvent over den på Eurovision-Playlisten. 

Mette

Jeg kan faktisk sagtens forstå hvad Belgien prøver at lave med deres bidrag i år, men om det fungerer på den måde som de drømmer om, er jeg ikke helt sikker på. Det er meget sjældent, at numre som dette klarer sig godt i Eurovision, og til trods for at Belgien de sidste år har sendt super stærke bidrag, er jeg ikke fuldt ud overbevist om, at årets bidrag ville klare sig på samme måde. 

Clara

GEE-panelets reviews: Hviderusland (Eurovision 2020)


Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Hviderusland

Bidrag16 (Debut: 2004)
Seneste2019 ZENA – Like It
Kvalifikation6/16 (38%)
Bedste plc.6. i 2007
Værste plc.22. af 24 i Semifinale (2006)
Bedste venner Gns.: 8.37 Gns.: 7.41 Gns.: 5.85
Værste venner Gns.: 0 Gns.: 0.06 Gns.: 0.06

VAL – Da Vidna

VAL – Da Vidna

Hviderusland har, i modsætning til naboerne i feks. Ukraine og Rusland, aldrig fundet deres Eurovision opskrift som virker gang på gang, og årets hviderussiske bidrag er ingen undtagelse. Om nummeret kunne have kvalificeret sig til finalen er svært at sige, men umiddelbart tror jeg, at nummeret desværre (igen) ville være blevet overset, og vi dermed kunne have forestillet os endnu en finale uden Hviderusland som repræsentanter.

Clara

Den hviderussiske sang er sådan set udmærket, men jeg synes, der mangler en del på performance-delen. Liveversionen bliver derfor en underlig, halvfærdig oplevelse, som man godt kunne have undværet. Ærgerligt, for der var egentlig potentiale i sangen.

Daniel

En af de sange, der er på originalsprog i år, og det gør jo altid en positiv forskel. Reggaeton-beat á la Despacito (og She Got Me og Fuego og Replay og…) hvilket tæller til den gode side, men det er desværre en af dem jeg glemmer igen hurtigt. Den er der bare, og det er som regel ikke godt nok til at markere sig i et Eurovision-felt, så det synes jeg heller ikke denne sang gør.

Simon

Det mest positive, der er at sige om årets hviderussiske bidrag, er den instrumentale del omkring omkvædet, der virkelig hænger ved. ‘Da Vidna’ har desuden fortjent point for at blive sunget på originalsproget, byde på et catchy omkvæd samt en effektiv koreografi. Men det er alligevel ikke et bidrag, der giver mig lyst til at sende en stemme afsted.‘Da Vidna’ havde et stort uforløst potentiale og kunne med en relativ simpel “revamp” og et bedre show have nået Fuego-lignende højder.

Mette

GEE-panelets reviews: Azerbaijan (Eurovision 2020)


Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Azerbaijan

Bidrag13 (Debut: 2008)
Seneste2021 Efendi – Mata Hari
Kvalifikation10/12 (83%)
Bedste plc.Vandt i 2011
Værste plc.11. af 19 i Semifinale (2018)
Bedste venner Gns.: 12 Gns.: 9.43 Gns.: 9.41
Værste venner Gns.: 0.16 Gns.: 0.92 Gns.: 1.1

Efendi – Cleopatra

Jeg plejer at være vild med numrene fra Azerbaijan, som i min optik er en af de stærkeste lande i Eurovision-sammenhæng overhovedet. Jeg synes dog ikke at årets nummer lever op til Azerbaijans generelt høje standard, men er et nummer der forsvinder imellem “ligegyldige” popsange, som vi blandt andet også ser fra Armenien og Letland i årets felt. Dermed er jeg altså ikke revet væk over årets bidrag fra Azerbaijan, men jeg håber derimod, at de næste år vender tilbage til det niveau vi plejer at se fra landet. 

Clara

Det her er sådan en rigtig elsker/hader-sang. Hvis man kan sortere i de mange indtryk, der kommer i løbet af de tre minutter, så kan man rent faktisk komme til at holde meget af denne sang – og det er jeg endt med. Man glemmer helt den småpinlige tekst, fordi den rent faktisk er sjov at lytte til.

Daniel

Sætter stemningen an fra start med orientalske toner, og så ved man godt hvad titlen skal hentyde til. Den er lidt rigeligt overlæsset med indtryk undervejs, men lige præcis i ESC må det hellere være for meget end for lidt, og det gør at sangen stikker ud. Kan jeg lide den? Tja, den er lidt begge veje for mig, så jeg lander lidt midt i det hele, men den er sjov og man husker den i hvert fald.

Simon

Jeg får lyst til at se filmen! Scorpion King tilsat moderne koreograf og et dragende, iørefaldende omkvæd. Hvem kan ærligt sige, at de ikke har forsøgt at rulle lige så meget på R’et i Cleopatra, som Efendi gør det? 🙂
Jeg er vild med den orientalske lyd, og at der faktisk er gjort et forsøg på at skabe et univers frem for blot at hente en anonym popsang i skuffen med radio-/spotifyhits. Kan man se igennem fingre med 3 minutters mix af genrer og indtryk, så leverer Azerbaijan faktisk igen i år ret godt nummer.

Mette

Stærk kvinde synger om hvor stærk hun er blevet. Det er der sådan set ikke noget i vejen med. Men på de tre minutter når jeg at gå fra “nå fedt, orientalske toner!” til “stopper det her ikke snart?”. Jeg får følelsen af at man har startet med “Cleopatra” på skriveblokken og så læsset fyld på indtil man nåede tre minutter. Det virker alt i alt lidt sjusket og at omkvædet består af “la la la, like Cleopatra, åh åh åh” er for simpelt.

Michael

GEE-panelets reviews: Østrig (Eurovision 2020)


Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Østrig

Bidrag53 (Debut: 1957)
Seneste2021 Vincent Bueno – Amen
Kvalifikation5/11 (45%)
Bedste plc.Vandt i 1966, 2014
Værste plc.27. af 28 i Semifinale (2007)
Bedste venner Gns.: 5 Gns.: 3.75 Gns.: 3.47
Værste venner Gns.: 0.28 Gns.: 0.65 Gns.: 0.67

Østrig: Vincent Bueno – Alive

Der er mange sange med retro-vibes i år, og Alive er et af dem. Poppet og dansevenligt i retning af Dance You Off fra 2018, men Vincent Bueno har ikke den Ingrosso’ske charme, og så virker det underligt discount-agtigt i lyden. Kunne have virket med et mere catchy omkvæd, jeg synes bare ikke den kommer nogle vegne undervejs, og pludselig er sangen slut og glemt igen.

Simon

Østrig har i år sendt et funk-inspireret nummer, som måske søger inspiration fra Bruno Mars? Uanset om det er tilfældet eller ej, så er jeg ikke helt med på hvad det er Østrig vil. Genren er endnu ikke nået til at klare sig godt i Eurovision endnu, og jeg har svært ved at se for mig at Østrig i år skulle have været dem der skulle ændre den statistik. 

Clara

who sells the best click here for more info hosts the entire ethnic heritage with regards to sleep.

Vincent Bueno minder en smule om flere danske grand prix-forsøg. Sonny og David Jay står mest ud, og så ved de fleste fans, at det er en genre, som aldrig for alvor er slået til i grand prix-sammenhænge. Østrig kunne have klemt sig videre til finalen, men det siger mere om konkurrenterne end om Alive.

Daniel

Det er i og for sig fint, det Østrig har valgt i år. Der mangler bare lidt, for at det hele bliver andet end fyld. I musikvideoen bliver Vincent sendt ud i en meget koreografi-tung optræden, der ligner noget der er hentet i Justin Timberlakes aflagte kladdehæfte. Der mangler charme og kommunikation, det hele føles som en teknisk danse-eksamen.

Michael

Fra jeg så Vincent Bueno første gang, har jeg ikke kunnet se bort fra hans slående lighed med den danske Grand Prix-deltager Andy Roda. Begge artister skiller sig ud på deres stærke stemmer, deres rytmik og bevægelser.
Østrig leverer et uptempo og energisk bidrag, der nok kunne have fyldt dansegulvet på EuroClub, men når de 3 minutter er gået, så er ‘Alive’ desværre allerede på vej i glemmebogen. Starten er lovende, men omkvædet skuffer og bliver for repetitivt. Østrig ville (i en evt. finale) være kommet i hård konkurrence med bl.a. Tysklands stærke bud, som kæmper om de samme stemmer.

Mette

Video: Eurovision Home Concerts – episode 4 med KEiiNO, VICTORIA m.fl.

Mens vi står sammen, holder afstand og mange af os tilbringer en stor del at vores tid derhjemme, så har Eurovision.tv i samarbejde med en lang række Eurovision-artister introduceret “Eurovision Home Concerts”, hvor artisterne optræder hjemme i deres stue eller et andet udvalgt sted.

I program-rækken synger hver artist både sit eget Eurovision-hit og en cover-version af en anden Eurovision-sang udvalgt af fans via en SoMe-poll.

Blandt dagens højdepunkter var bl.a. norske KEiiNO’s version af HATARI’s ‘Hatrið mun sigra’ og slovenske Ana Soklič, som synger Rona Nishliu’s legendariske ‘Suus’ fra 2012.

I episode 4 kan du opleve:

  • Damir Kedžo (Kroatien 2020)
  • Elisa (Portugal 2020)
  • VICTORIA (Bulgarien 2020)
  • Stefania (Grækenland 2020)
  • Ana Soklič (Slovenien 2020)
  • Pænda (Østrig 2019)
  • KEiiNO (Norge 2019)
  • Eugent Bushpepa (Albanien 2018)

Tidligere udgaver >>

Episode 3: Fredag den 17. april 2020

  • Jeangu Macrooy (Holland 2020)
  • Uku Suviste (Estland 2020)
  • Hurricane (Serbien 2020)
  • Ulrikke (Norge 2020)
  • Lesley Roy (Irland 2020)
  • Lake Malawi (Tjekkiet 2018)
  • Victor Crone (Estland 2018)
  • Jalisse (Italien 1997)

Episode 2: Fredag den 10. april 2020

  • Daði (Island 2020)
  • Montaigne (Australien 2020)
  • Vasil (Nord Makedonien 2020)
  • Aksel (Finland 2020)
  • Gjon’s Tears (Schweiz 2020)
  • Leonora (Danmark 2019)
  • Jamala (Ukraine 2016)

Episode 1: Fredag den 3. april 2020

  • Ryan O’Shaughnessy (Irland 2018)
  • Daði & Gagnamagnið’s (Island 2020)
  • Rasmussen (Danmark 2018)
  • Tamara Todevska (Nord Makedonien 2019)
  • Slavko Kalezic (Montenegro 2017)

GEE-panelets reviews: Australien (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Australien

Bidrag6 (Debut: 2015)
Seneste2021 Montaigne – Technicolour
Kvalifikation4/5 (80%)
Bedste plc.2. i 2016
Værste plc.0 af 16 i Semifinale (2021)
Bedste venner Gns.: 7.71 Gns.: 7.29 Gns.: 7.14
Værste venner Gns.: 1.17 Gns.: 1.67 Gns.: 1.69

Montaigne – Don’t Break Me

I to år har Australien afholdt en national finale. Der har i alt været én god sang med i de to finaler, og den vandt ikke. Igen i år er det langt, langt under det niveau, som de leverede for nogle år siden. Gentagelserne i omkvædet bliver hurtigt anstrengende, og præsentationen med klovnekostume og meget løse armbevægelser ville ødelægge selv den bedste sang – og når man så ikke er i nærheden af at have den bedste sang, så er det stejlt op ad bakke. Tak, men nej tak!

Daniel

Sidste år syntes jeg, at Kate Miller-Heidke havde et meget mærkeligt bidrag i den australske finale, men den vandt helt enormt meget ved stagingen til Eurovision og vandt i den grad mit hjerte. Montaigne prøver en lidt skæv formel i år også, men det var langt fra det bedste bidrag i den australske finale, og den har heller ikke fundet vej til min ESC-playliste. Det er mange indtryk på en gang, både visuelt og lydmæssigt, og det holder ikke rigtig for mig. Jeg holder normalt meget af de australske bidrag, men dette er desværre et glemsomt bidrag fra den anden side af jordkloden.

Simon

Mette: Sidste år introducerede Australien en national finale forud for Eurovision – og med hvilket line-up! Man kunne have valgt nærmest hvilken som helst af de 10 sange og stadig være endt i Top 10. I år var feltet langt fra lige så stærkt. Electric Fields, sidste års 2’er og min klare favorit, havde desværre takket nej til invitationen til at deltage, og der var generelt lidt langt mellem snapsene 🙂 
Jeg synes, Montaigne havde fortjent sejren og også langt mere credit, end hun har fået for sit bidrag. Ja, vokalen bærer præg af en ret krævende koreografi. Til gengæld lykkes Montaigne til fulde med at illustrere afsenderens skrøbelige og desperate sindstilstand og leverer en energisk og dragende dans, der leder tankerne i retning af Pink’s fantastiske ‘Try’. 

Jeg kan godt li’ den SIA-inspirerede opbygning med de stille vers, der bygger op til et emotionelt omkvæd med masser af power. Alt i alt et fint bidrag, som jeg lytter meget til, men oftest glemmer er fra Eurovision.

Montaigne har i øvrigt en killer vokal – tjek lige denne cover version af Sia’s ‘Chandelier’. Måske skulle hun vælge en lidt mere statisk optræden i 2021?

Mette

Det er anderledes det Australien stiller med. Stærk vokal der fænger mig og får mig til at lytte efter. Der er power og udtryk i det bidrag og kunne sagtens lande i en top 5, hvis vi ellers skulle afholde konkurrencen.

Michael


Jeg synes, at Australien igen i år, på samme måde som de plejer, har sendt et sammenhængende og relativt stærkt popnummer. Som andre i panelet dog også har bemærket, er Montaignes livevokal lidt for usikker til at bære nummeret hjem, men jeg synes dog at det musikalske aspekt er stærkt, hvis man kunne få live-optrædenen til at følge med

Clara

GEE-panelets reviews: Armenien (Eurovision 2020)

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidraget gennemsnit.

Læs også: Præsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Armenien

Bidrag13 (Debut: 2006)
Seneste2019 Srbuk – Walking Out
Kvalifikation9/12 (75%)
Bedste plc.4. i 2008, 2014
Værste plc.16. af 18 i Semifinale (2019)
Bedste venner Gns.: 9.69 Gns.: 9.62 Gns.: 8.33
Værste venner Gns.: 0 Gns.: 0.2 Gns.: 0.41

Athena Manoukian – Chains on You

Jeg sætter pris på, at nogle lande prøver at bringe anderledes genrer ind i konkurrencen, men denne omgang rap bliver desværre aldrig godt. Jeg håber, Athena vender tilbage næste år med en bedre sang.

Daniel

Breakbeat med rap og autotune og epilepsi-fremkaldende stroboskoplys? Joeh, det skal der nok være nogen der sætter pris på, men det er meget langt fra den form for Eurovision-sang jeg holder af, og det er derfor også tilfældet med denne. Så der er ikke nogen chains på mig i denne omgang.

Simon

Et moderne, uptempo nummer med en international lyd, som leveres med masser af attitude og en iøjnefaldende koreografi. Genren har nok en begrænset appel blandt fans, men hvis man havde formået at konvertere det spændende visuelle univers fra musikvideoen til scenen i Rotterdam, tror jeg Armenien ville have klaret sig langt bedre, end karaktererne fra dette panel antyder. 

Mette

Armenien forsøger sig med en Beyonce kopi. Det bliver bare lidt for meget det her. Man bliver træt. Jeg forestiller mig et sceneshow med blændende blinkende lys og vridende dansere og får allerede nu lyst til at tage en toiletpause.

Michael

Årets armenske bidrag er i min optik et af de dårligste numre i årets felt. Jeg skulle bruge flere omgange på, overhovedet at høre nummeret færdigt, men hver gang jeg når til nummerets “omkvæd”, som bare bliver talt (rap vil nok være en overdrivelse), har jeg simpelthen lyst til at slukke for det igen. Der er formentlig andre der synes at det fungerer, men der er ihvertfald absolut ingen chains på mig, når jeg lytter til nummeret. 

Clara

Translate »