Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af “Panelet”, hvor vi i 37 artikler tæller ned til musikfesten i Liverpool til maj med reviews af årets sange i både artikelformat og som videoer på vores Youtube-kanal.
Som en del af vores optakt til Eurovision Song Contest har vi traditionen tro lyttet til årets sange, givet point og lavet reviews. Fra den 1. april tæller vi ned med en sang pr. dag.
Som noget nyt i år er vores afstemning lavet i samarbejde med den danske fanklub, MelodiGrandPrixfans.dk (OGAE Danmark), og udover de skrevne artikler her på Good Evening Europe, så vil 2 repræsentanter fra GEE (Simon og Daniel) og 2 fra OGAE (Mikal og Zakarias/Asger) diskutere årets bidrag i vores serie af video reviews, hvor vi også deler resultatet af afstemningen.
Husk at abonnere på vores Youtube-kanal, så du får en notifikation, når der er nye videoer ude.
Vi har som altid brug for dig! Hjælp os med at sprede Eurovision-stemning. Del din mening og dine gæt i kommentarsporet på vores Facebook-opslag og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene.
Om panelet:
I panelet sidder 14 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år.
Vi har bl.a. flere tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en stand up-komiker og fodboldfan, en Grand Prix-ekspert fra den montenegrinske delegation, en finne som elsker alt ved Danmark og har Chanée & N’Evergreen og Fyr og Flamme som favoritter, en tidligere radiovært der elsker Drag Shows næsten lige så højt som Eurovision og ikke mindst manden, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.
Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – vurderet hvert enkelt bidrag og tildelt årets sange en karakter jf. Eurovision-skalaen (1-12 point).
Teya & Salena
Reviews
Clara: Jeg synes Østrigs sang i år er enormt over-hyped. Måske også derfor jeg blev relativt skuffet da jeg hørte den, fordi reaktionerne har været så omfattende. For mig at se er nummeret middelmådigt at best, og et nummer som meget let kan tabe sin fan-favorit kredibilitet så snart den rykker ud af musikvideo verdenen og på den rigtige scene.
Daniel: Credits for at have årets bedste tekst. Det er enormt gennemarbejdet og med masser af små finurlige stikpiller til alle mulige. Alt er leveret med masser af humor, og af et joke-entry at være, er det enormt catchy. Kan de levere budskabet ordentligt på scenen – og samtidig få vokalerne til at spille – er der gode ting i vente for Østrig.
Mikal: Jeg medgiver, at sangen her er festlig, og den er uden tvivl intelligent skrevet. Det overskygges desværre af, at jeg synes sangen er virkelig irriterende og repetitiv. Jeg bliver ikke fanget ind af deres univers, og glemmer nok at lytte efter teksten, fordi jeg når at blive træt af alle deres poe poe poe-stykker. Måske får de lavet et godt sceneshow, som får sådan nogle langsomme typer som mig med på vognen, men indtil videre er jeg ikke meget imponeret.
Mette: Teksten til årets østrigske bidrag er intet mindre end genial. Duoen leverer masser af humor, men får også sat fokus på udfordringer i musikbranchen, f.eks. Spotify’s lave streamingtakst på 0,003 (Give me two years, and your dinner will be free // gas station champagne is on me) og kvinders problemer med at blive taget seriøst af musikproducere. Who The Hell is Edgar er catchy, festlig, underholdende, overraskende og stærkt vanedannede. Jeg håber, det østrigske team leverer en staging og et show, der lader Teya & Salena shine og formidler indholdet, så folk, der lytter første gang, også får det hele med. Så kan det blive et rigtig godt år for Østrig!